TalenQuest - WebQuest

La Mochila de ele

Terugblik

Met deze WebQuest heb je aan de volgende onderwerpen gewerkt. Vul het terugblik formulier in en voeg deze aan je dossier.

Vaardigheden:

  • Leesvaardigheid: je hebt menu kaarten gelezen.

  • Spreekvaardigheid: Je hebt een rollenspel in het Spaans opgevoerd. Je heb een presentatie in het Spaans gegeven over je logo en menu kaart.

  • Luistervaardigheid: Je heb naar Spaanse films gekeken. Je heb naar de rollenspellen in het Spaanse geluisterd.

  • Schrijfvaardigheid:Je heb in het Spaans een rollenspel geschreven en een menu kaart gemaakt in het Spaans.

Competenties:

  • Samenwerken: Je hebt gewerkt met drie andere leerlingen.

  • Onderzoeken: Je hebt op het internet naar menukaarten gezocht en naar restaurantnamen in het Spaans

  • Plannen: Je heb samen met je groepje jullie werk gepland en met elkaar afgesproken wanneer jullie samen komen om jullie rollenspel en presentatie voor te bereiden.

  • Presenteren: Jullie hebben een presentatie gegeven aan de klas en jullie hebben een rollenspel opgevoerd.

Talige lesdoelen:

    • Heb je geleerd om een menukaart in het Spaans te lezen en te begrijpen.

    • Heb je geleerd om een simpel stukje tekst van het Spaans naar het Nederlands te vertalen.

    • Heb je geleerd om een stukje tekst van het Nederlands naar het Spaans te schrijven.

    • Heb je grammatica geleerd; het werkwoord tener, querer.

    • Heb je geleerd om in het Spaans in een Spaans restaurant te bestellen.

    • Heb je vocabulaire geleerd die te maken heeft met eten, drank en bestellen.

    • Heb je een aantal Chunks geleerd ( handige zinnen in het Spaans).

Algemene Leerdoelen

Na deze Talen Quest:

  • Heb je geleerd om een logo te maken.

  • Heb je geleerd om een menukaart te ontwerpen en te maken.

  • Heb je geleerd om te presenteren

Met deze TalenQuest heb je het volgende geoefend en geleerd:

  • Spaanse gerechten herkennen

  • Een bestelling plaatsen in een restaurant.

  • Informatie vragen aan een ober over een gerecht

Kijk- en luistervaardigheid

  1. Ik kan gesproken teksten verstaan over een bestelling in een restaurant.

  2. Ik kan gesproken teksten verstaan met behulp van een eenvoudig menukaart.

  3. Ik kan begrijpen wat een ober vraagt als hij een bestelling komt opnemen.

Leesvaardigheid

  1. Ik kan een menu lezen en begrijpen op het internet..

  2. Ik kan een menu, lezen en hier vragen over beantwoorden.

  3. Ik kan een Spaanse zoekmachine op het internet gebruiken

Vocabulaire beheersing

  1. Ik beheers de woorden (en zinnen) die ik nodig heb om een gesprek over een bestelling in het restaurant te houden.

  2. Ik kan een woordenboek on-line gebruiken.

  3. Ik beheers de woorden die nodig om een bestelling in een restaurant te plaatsen.

Spreekvaardigheid

  1. Ik kan een gesprek voeren, waarin ik een bestelling plaats in een restaurant en ik kan een voorgerecht, en hoofdgerecht en een dessert bestellen. Ik kan een drankje bestellen.

  2. Ik kan compensatiestrategieën (omzeiltechnieken) gebruiken. Ik kan een rollenspel zelf schrijven over een bestelling plaatsen in een restaurant.

Dossier

  1. Ik heb een woordenlijst over nieuwe woorden die ik nodig heb voor mijn eindtaak.

  2. Ik heb kennisgemaakt met de Spaanse eetcultuur ; desayuno, almuerzo, merienda, comida.Ik heb verschillende werkwoordsvormen gehad: Ser, tener, querer.

  3. Ik heb een filmpje bekeken over het bestellen in een restaurant en hier een rollenspel over geschreven

  4. Ik heb het rollenspel gepresenteerd.

  5. Ik heb een presentatie in het Spaans gedaan over mijn menukaart en mijn gerechten.

  6. Ik heb logboeken gemaakt en bijgehouden wat ik heb geleerd per les.